woensdag 29 november 2017

Symmetrie en inspiratie

Sinds de cursus Quilten Speciaal 13 ben ik in mijn handwerk bezig met symmetrie. Het fascineert. Dat je met een paar wel gewogen onderdelen een vlak kunt vullen. Dit werk maakte ik voor les van QS13. Op de naaimachine met rood en wit vilt.




En met een beetje spelen maak je er met de computer ook dit van: 


Ik teken het liefst ‘natuurlijke’ vormen. Het combineren van organische vormen in symmetrisch verband. Daar ga ik ook mee aan de slag voor onze expositie in Kantens.

Daarbij vind ik het een uitdaging om het patroon zo te herhalen dat je niet direct ziet dat gebruik gemaakt is van symmetrie.

Een paar inspiratieboeken om te delen:

Hans Lauwerier, Symmetrie. Regelmatige structuren in de kunst’; 1988, Aramith Uitgevers.

Ernst Haeckel, 'Art forms in Nature’. Dit boek is vaak uitgegeven sinds 1904. Deze uitgave: 1974, Dover Publications.

Albertus Seba, 'Cabinet of Natural Curiosities'. Oorspronkelijke uitgave 1804. Deze uitgave: z.j., Taschen.


Groet, Elise


Geen opmerkingen:

Een reactie posten