donderdag 17 mei 2018

Kijkdozen

Nog goed herinner ik mijn eerste kijkdoos. Gemaakt op de kleuterschool. Trots kwam ik ermee thuis. Hij heeft een hele tijd in mijn kamer gestaan.

Nu, vele jaren later is er straks in juni volop te genieten van kijkdozen. Een paar blogs eerder is al te zien hoe e.e.a. tentoongesteld zal worden. Een hele wand met kijkdozen, wat een feest voor de ogen zal dat zijn.

Ik ben heel trots op onze groep. We zijn heel divers bezig, zonder elkaar te kopiƫren. Allemaal min of meer met textiel. Natuurlijk zijn er raakvlakken maar iedere keer als we bij elkaar zijn, worden we blij verrast door al het moois dat we dan zien.

Momenteel worden de puntjes op de i gezet. Blijkt dat er op het laatst toch nog veel gedaan moet worden.
 

Gefascineerd als ik ben van oude en nieuwe topografische kaarten, heb ik daarvan e.e.a. met textiel proberen te maken zoals op bovenstaande foto's te zien is. Als de ruimte in de molen het toelaat kunt u het zien.

De onderste foto is een uitstapje naar metaal, tevens een goed uitgevallen experiment. Met heel dun koperplaat heb ik een short stay gemaakt, de voorloper van de BH. Die werd gedragen rond 1800. De periode dat dames hun keurslijf (corset) begonnen af te werpen. Leve de vrijheid.
U bent hartelijk welkom tijdens het https://www.quiltfestival.nl/nl/home

1 opmerking:

Een reactie posten