woensdag 6 december 2017

Je eigen weg vinden

"Je eigen weg vinden".

Sinds het volgen van de cursus Quilten Speciaal ben ik me hoe langer hoe meer gaan realiseren hoe belangrijk het is je eigen weg te vinden in je werken met textiel.
Er zijn zoveel uitdagende mogelijkheden en beschikbare materialen, het gevaar bestaat dat je alles wilt uitproberen en heel veel tegelijk in een werk wilt leggen. Waardoor het, zoals onze "juf" Marjoke dat noemt, geknutsel wordt. Dat klinkt mij niet positief in de oren, hoewel ik zelf de ervaring heb, ook weer sinds Quilten Speciaal, dat juist een beetje vrij knutselen je heel veel kan opleveren. En bovendien heel leuk is om te doen (ook niet onbelangrijk, lijkt me)!
Ik heb me dus ten doel gesteld de eenvoud te zoeken in wat ik maak: gebruik maken van de aanwezige materialen en werken met de hand en eenvoudige steken.
Daarbij geinspireerd door bijv. het werk van de Japanse Junko Oki en Christine Mauersberger.
Een paar plaatjes:






Ik denk dat ik nog wel wat zoekwerk te doen heb in dat vinden van mijn eigen weg.
Loes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten