woensdag 24 januari 2018

Heel nuttig maar niet zo verstandig........




Volgende week hebben we een bijeenkomst met teQStiel en zullen we gaan beslissen wat er in de Molen in Kantens tijdens het Quiltfestival komt te staan, maar ook wat moet er nog bij en hoe dit te vorm te geven.

Wanneer ik aan een project werk welke niet geheel naar wens verloopt, dan heb ik altijd opeens veel andere nuttige dingen te doen.... Herkenbaar, zo ja dan hier twee goede tips:-)

 Nuttige bezigheden.....


 Eén van de meest nuttige bezigheden wanneer er eigenlijk gewerkt zou kunnen worden: Beetje rondkijken op internet......


 Een serie geweldige documentaires van de BBC.
 Vijfentwintig Britse kunstenaar worden een dag gevolgd tijdens
 hun werkzaamheden in het atelier.
 Ruim tien uur kijkplezier.

 What do artists do all day? 



Opeens is het ook heel nuttig om dit boekje opnieuw te gaan lezen.
Zeker de moeite waard van het lezen en helemaal als je eigenlijk verder zou kunnen werken aan een project.......

https://artistryinaction.files.wordpress.com/2016/03/david_bayles_ted_orland_art_and_fear.pdf


Quote uit het boek:
Artist don't get down to work until the pain of working is exceeded by the pain of not working.
Stephen DeStaebler.


Art & Fear

Maar de echte nuttige bezigheden.......

Zijn natuurlijk de bezigheden waar ik eigenlijk m'n tijd in zou willen steken, meerdere ontwerpen maken voor de Wonderkamer.


Dit is momenteel mijn grootste probleem-project. Beetje saai maar wel heel veel tijd in gestoken. Zonde om er niets mee te doen.









Deze gaat al beter, maar vooral anderen zijn hier enthousiast over.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd.



En deze doet het heel goed op de foto, maar in werkelijkheid valt het wat tegen. Hoe verder weet ik nog even niet.










En als laatste, dit ontwerp heb ik uit elkaar gehaald en het kan niet meer terug in deze vorm. Achteraf gezien wel een beetje jammer.










Komt tijd komt raad

Maar goed na het lezen van het boekje en het kijken in de keuken van vijfentwintig kunstenaars zal het uiteindelijk goed komen.
Tijdens het quiltfestival Groningen kan je zien welke ontwerpen de keuring hebben doorstaan..

Petra Kooij


1 opmerking:

Jo Huijsman zei

Textielkunst is en blijft een worsteling, maar wel een leuke worsteling.

Een reactie posten