woensdag 19 juli 2017

Kokommertijd - vakantietijd

Meestal is er in juli niet veel te doen. Soms een zomercursus of workshop maar haast iedereen geniet van de vakantie. Toch gaat alles door: leven, ademen, iedereen doet iets. Dat kan van alles zijn, van luieren tot actief inspannen. Vakantie wordt door iedereen op eigen wijze ingevuld. 



Dat je ook met komkommers creatief kunt zijn toont bovenstaande foto. Hij is van internet gehaald. Hier is de link voor mensen die er meer van willen weten.  Ik vind het wel wat hebben. Zoiets zou ook te maken zijn met lapjes en dan krijg je dat Baltimoor effect. iets dat veel mensen doen, mooi vinden, maar voor mij niet weggelegd. 

Mijn vakantie is ook actief. Vele kilometers rijden: diverse culturele plekken bezoeken. Oud en nieuw handwerk bekijken. Natuurlijk doe ik dan veel inspiratie op maar heb ook veel bewondering voor alles wat mensen door de tijd hebben gemaakt.
Zoals: Eieren versierd met kraaltjes. In een openluchtmuseum in Boekarest waren ze bezig om diverse technieken te laten zien om eieren te versieren. 
Zomaar tegen een muur. een mooie schildering.
Prachtige weefsels in een oudheidkundig museum. En de kleding die ervan gemaakt wordt.
Ik wordt dan altijd een beetje jaloers dat we zoiets haast niet meer in Nederland hebben.

Maar goed. De foto's zijn gemaakt. De ervaringen opgeslagen in dagboek en geheugen en dan ... 
Eens heb ik van een vakantie een heel klein getekend dagboekje gemaakt. Daarvan na thuiskomst een A4 quiltje per dag. Het was erg leuk om te doen. Uitdagend! Zo had ik van die vakantie nog meer plezier en de ervaring van: Kijken, tekenen en verwerken in een quilt zorgt er nog steeds voor, dat die vakantie een grote meerwaarde heeft gekregen.

Toevallig was er een tentoonstelling bij de Lingelappers. Die Quilt heb ik dan maar ingestuurd voor het thema: "Vakantie". Ik kreeg er zowaar nog een prijs voor ook. Dat was een mooie opsteker. Hieronder staat hij, met rozet erop! ;)
De Lingelappers hebben een blog, hier de link van de Lingelappers. Voor degene die het leuk vinden om tijdens de vakantie internet af te struinen. Ik heb het stuk van de tentoonstelling van 4 jaar geleden als link gebruikt. Dan is er gelijk wat meer over te lezen.

Binnenkort ) in oktober is er weer een tentoonstelling. Afgelopen keer hebben we de affiches gekregen.Misschien wel aardig om dat in de agenda te zetten. Er zijn art-  en traditionele quilts te zien.







1 opmerking:

Christel Sins-Camp zei

De tentoonstelling van de Lingelappers wordt dankzij de aanwezigheid van jouw werk ook in onze teQStiel-agenda opgenomen!

Een reactie posten