woensdag 6 september 2017

Verzameling en naslagwerk



Verzameling en naslagwerk

De vorige keer heb ik geschreven over het ontbreken van inspiratie en ideeën.
Inmiddels heb ik een mooi thema gevonden om nieuw werk te maken voor m’n “Wonderkamer”.
Een klein tipje van de sluier: het gaat om interpretaties van microscopische opnames van bacteriën, virussen en schimmels  die er soms heel vies maar vaak ook prachtig uit zien.
Op het internet zijn daarvan natuurlijk talloze voorbeelden te vinden zowel echt:




als uitgevoerd in textiel (het wiel is immers allang uitgevonden..)







Om deze “plaatjes” te maken kun je heel veel verschillende technieken en materialen  gebruiken.
Na vele jaren quilten (en dus shoppen en workshops volgen) is m’n voorraad materialen ruim te noemen..
Heerlijk om daar weer eens doorheen te gaan om iets bijzonders te vinden wat bruikbaar is. Soms brengt het materiaal zelf me ook op een  idee.

Waar ik met het werken aan m’n nieuwe thema ook veel plezier van heb zijn m’n boeken. Na  meer dan 25 jaar verzamelen heb ik daar een flinke kast mee vol staan. Allerlei titels op het gebied van quilten, borduren en mixed media vullen de planken.



Als je de kast zo ziet lijkt het niet nodig om nog meer boeken aan te schaffen ( ik heb zelfs al aardig wat boeken weer verkocht) maar soms is er toch een techniek  waar je eerder niet mee bezig was of die je wat meer wilt uitdiepen waarvoor een nieuw boek onmisbaar lijkt. Dan ben ik weer snel verleid..
En er zijn altijd een paar favorieten. Die sla ik regelmatig open en daar zal ik ook niet snel afstand van doen.










1 opmerking:

Christel Sins-Camp zei

Heb ik bij jou ook een biebpasje nodig?

Een reactie posten