woensdag 21 maart 2018

Net als alle andere teQStiel leden ben ik aan het werk voor onze expositie in Groningen.
Mijn thema is microscopische opnamen.

Na het vullen van meerdere Petri schaaltjes met textielwerk die tentoongesteld gaan worden vond ik het een uitdaging om ook een groter werkstuk te maken waar tijdens de tentoonstelling iets verrassends mee gebeurt. Dat zal ik hier niet verklappen, maar het proces met de proefjes die ik gemaakt heb kan ik natuurlijk wel laten zien.

Op een stuk bobbelplastic met grote luchtkussentjes heb ik een stuk stof gelegd wat ik had gekleurd met inktense blocks  en dat vervolgens goed nat gemaakt.



 De volgende dag was de lap gedroogd maar wat ik had gehoopt was niet gebeurd. Geen "cellen" in de stof.. totdat ik de lap omdraaide:
Er was wel degelijk iets gebeurd maar alleen aan de onderkant.

 Het effect beviel me goed en ik heb het daarna op andere manieren nog een paar keer uitgeprobeerd: Bijvoorbeeld met een natte schuimkwast met pigment van de inktense sticks de stof insmeren terwijl het op het plastic ligt maar nu ook met meerdere kleuren:


De volgende dag snel aan de onderkant van de lap kijken en
er helemaal blij van worden!




Met deze techniek zijn de voorste en de middelste lap inmiddels geverfd. Wat er met de achterste lap gaat gebeuren kun je in Groningen zien..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten