woensdag 14 maart 2018

Verwondering, en dan.....

En dan moet er gewerkt worden voor een tentoonstelling, nooit eerder gedaan.
Er is een thema: iets met "verwondering" er in.
Ik nam het eerste waarover ik me heel erg verwonderde: een paar dagen vroeg in januari 2017: de hele wereld wit van de rijp.


Wit en stil, net of alle geluiden daarin verdwenen.
Maar hoe dat vorm te geven wanneer je, zoals ik, niet erg goed bent in figuratief werken?
Gewoon dan maar in de kleuren die voor mij daarbij horen: wit en blauwig. En, omdat er ook in 3D gewerkt moest worden, in vormen die ik er een beetje bij bedacht en waar ik al heel lang eens iets mee wilde doen: piramides, zoals van de theezakjes.


Hierboven een detail. De sfeer was goed, maar op die piramiden raakte ik al snel uitgekeken.
Andere vorm dan: kubussen, met bodem maar zonder dak, hokjes dus eigenlijk. Daarmee viel meer te experimenteren, het begin van een lange serie.





De rest volgt in de molen van Kantens, wanneer de wereld allang niet meer wit en stil is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten