woensdag 10 mei 2017

Fascinerend!


Een ontdekkingsreis naar jezelf, naar anderen, Naar materiaal, beelden, kleur en vorm.
De afgelopen jaren hadden voor mij echt iets extra's, nadat ik de grote stap had gezet naar Quilten Speciaal.

De weg er naar toe
Al jaren geleden begonnen, net als velen van ons, met traditionele werkstukken. Daarnaast heb ik als jong volwassene een opleiding tekenen gevolgd en ook dit werd een grote inspiratiebron.
Na de eerste quilts in traditionele vorm wilde ik iets 'anders'. Op een gegeven moment heb ik een cursus moderne quilttechnieken gevolgd. Mijn  quilts werden moderner in kleur, vorm, afwerking (of juist niet afgewerkt).

 Hoogovens uit 2015











Met hieronder een fragment uit Onvoltooid Verleden Tijd, de quilt die ik maakte voor de eindpresentatie in 2016.





Je ziet wel dat gebouwen, verstedelijking, vervuiling zijn thema's die mij bezig houden. Daarnaast heb ik een grote fascinatie voor de natuur.
Vooral bomen, planten en kriebelbeestjes hebben mijn aandacht





 Herfstbos is een van de quilts die ik maakte naar aanleiding van de cursus snijtechnieken die ik volgde.






              

 En een boom die ik gemaakt heb tijdens Quilten Speciaal.
Hierbij heb ik weer verflagen over de stof aangebracht, nadat het werk al gequilt was.
















 Ik sluit mijn berichtje af met twee werkjes, geïnspireerd door insecten. Dit is ook waar ik me op dit moment mee bezig houd.
Heel kleine werkstukjes met tere vleugeltjes, op zoek naar teerheid, kwetsbaarheid en vergankelijkheid.






Fascinerend, nog steeds.
Het is fijn om te delen,
te overleggen en elkaar te inspireren!








2 opmerkingen:

Een reactie posten