woensdag 3 mei 2017

Steeds opnieuw (aan)geraakt door textiel

Wat zou het zijn zo vroeg ik mij af, die fascinatie, liefde, kortom de aantrekkingskracht die textiel op zoveel mensen heeft. Zou het kunnen zijn dat je du moment de veilige warme baarmoeder verlaat en kennismaakt met luchtstromen, handen, dat het textiel waar je snel in wordt gepakt.........
Het is natuurlijk psychologie van de koude grond, maar toch.




Begin

Zoals bij veel textielliefhebbers oefende textiel ook bij mij al op zeer jonge leeftijd een grote aantrekkingskracht uit. Het was genieten van de kleuren, de zachtheid en de plooibaarheid van het materiaal. Die aantrekkingskracht verbleekte toen er vochtige pannenlappen gebreid moesten worden.


Verder

In mijn volwassen leven was er textiel in de breedste zin van het woord in de vorm van: breien, borduren, haken en voor de kinderen werd kleding genaaid. Ook dat verflauwde, tot dat een cursus patchwork en quilten een vonk deed slaan.



Op zoek

Na jaren van traditioneel en modern gewerkt te hebben, was er de drang om met textiel eigen ideeën, belevingen uit te beelden. De eerste art quilt stap was het maken van een tweeluik met de de naam "De Kom".




De volgende stap, de cursus Quilten Speciaal. En dan nu de groep teQStiel. Voor mij is een waar textielavontuur van start gegaan.      Anne Hazekamp




1 opmerking:

Een reactie posten