woensdag 28 juni 2017

Werken aan onze eerste tentoonstelling

Wij zijn als teQStiel-groep momenteel allemaal druk aan het werk voor onze eerste gezamenlijke tentoonstelling, tijdens het Textielfestival Noord-Groningen (juni 2018). We hebben ons, onder bezielende leiding van Marjoke Staal, gestort op het thema "Wonderkamer".
We werken allemaal apart aan dit thema en proberen het uiteindelijk als één geheel te presenteren.

Zo doe ik momenteel onderzoek naar...


Sokken!



Ik heb een haat-liefde-verhouding met sokken.

Ze zorgen voor comfort en warmte en geven me grip in het leven (vooral de anti-slipvariant).
Maar waar zijn ze als ze je nodig hebt.
Ze verstoppen zich onder bedden, achter de bank en zelfs in het filter van mijn wasmachine.
Ze verdwijnen plotseling, zonder afscheid te nemen, tijdens sportuitjes en vakanties.
Ze zorgen voor gaten in het leven en vallen je op de meest ongelukkige tijden lastig met hun tekortkomingen. En soms is de rek er echt even helemaal uit...

In het leven gebeurt echter alles met een reden en het lot heeft deze "SOCK's" op mijn pad gebracht.
Het is hun lotsbestemming, en misschien ook wel de mijne, om mij op deze manier te ontmoeten.
Hoe zullen zij zich voelen onder deze situatie? Zijn ze gelukkig of juist verdrietig als ik ze met elkaar koppel, omdat ik of de wederhelft kwijt ben, of toe ben aan een nieuwe bril?
Lopen ze weg of zijn ze de weg kwijt, verdwaald in de wereld van gevoelens?


De belangrijkste vraag voor mij is: hebben sokken gevoel en kan ik dat gevoel tot uiting brengen?

Nieuwsgierig? Blijf dan vooral dit blog volgen!

2 opmerkingen:

Janny zei

Haha, ik ben heel benieuwd ...

jeanette zei

Het wordt een interessante ontwikkeling, Christel. Ik heb al een beetje inzage. Ik raak er steeds meer van overtuigd, dat er leven in sokken zit. Ik volg het dus met belangstelling.

Een reactie posten